Liitetaulukko 6. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys yrityksen tuotteiden maantieteellisten markkinoiden mukaan 2010–2012, osuus yrityksistä

Toimiala Tuotteiden myynti Yritysten lukumäärä Organisaatio- innovaatioita Markkinointi- innovaatioita Markkinointi- tai organisaatio- innovaatioita Tuote-, prosessi-, markkinointi- tai organisaatio- innovaatioita Innovaatio- toimintaa, laaja määritelmä Kaikkia osatekijöitä
% % % % % %
Kaikki toimialat Vain kotimaiset markkinat 4504 22,6 18,5 28,6 38,8 40,4 4,3
Markkinoita EU-maissa ja vastaavissa, ei laajemmin 1379 32,0 29,0 42,8 58,7 60,6 5,8
Markkinoita EU:n ulkopuolella 2532 42,5 40,6 55,1 69,9 72,3 16,6
Markkinoita ei määritelty 162 7,6 7,6 10,6 15,8 16,6 4,6
Teollisuus Vain kotimaiset markkinat 1621 19,7 15,2 26,4 39,5 41,1 2,6
Markkinoita EU-maissa ja vastaavissa, ei laajemmin 644 26,2 22,2 36,5 57,2 60,2 4,9
Markkinoita EU:n ulkopuolella 1546 39,5 40,8 52,8 70,1 72,9 18,0
Markkinoita ei määritelty 70 12,6 9,2 12,6 18,6 18,6 9,2
Palvelut Vain kotimaiset markkinat 2883 24,3 20,4 29,8 38,4 40,0 5,3
Markkinoita EU-maissa ja vastaavissa, ei laajemmin 736 37,1 35,0 48,3 60,0 60,9 6,7
Markkinoita EU:n ulkopuolella 986 47,1 40,4 58,8 69,7 71,4 14,3
Markkinoita ei määritelty 91 3,7 6,4 9,0 13,6 15,0 1,1

Lähde: Innovaatiotoiminta 2012, Tilastokeskus

Lisätietoja: Mervi Niemi 09 1734 3263 (9.6.2014 => 029 551 3263), tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Hannele Orjala


Päivitetty 5.6.2014

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Innovaatiotoiminta [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-4380. 2012, Liitetaulukko 6. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys yrityksen tuotteiden maantieteellisten markkinoiden mukaan 2010–2012, osuus yrityksistä . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 22.3.2019].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/inn/2012/inn_2012_2014-06-05_tau_006_fi.html