Liitetaulukko 18. Internetin käyttö pankkiasioiden hoitoon, omien tuotteiden ja palveluiden myyntiin tai käytettyjen tavaroiden ostamiseen 3 kuukauden aikana iän, toiminnan, koulutusasteen, asuinpaikan kaupunkimaisuuden ja sukupuolen mukaan 2015, %-osuus väestöstä

  Pankkiasioiden hoitamiseen Omien tavaroiden, tuotteiden ja palveluiden myyntiin Käytettyjen tavaroiden ostamiseen
%-osuus väestöstä
16-24v 78 23 34
25-34v 98 32 49
35-44v 96 36 48
45-54v 93 21 26
55-64v 84 17 22
65-74v 62 9 11
75-89v 25 3 4
       
Opiskelija 75 20 30
Työllinen 95 27 37
Eläkeläinen 52 8 10
       
Perusasteen koulutus 57 15 22
Keskiasteen koulutus 86 23 34
Korkea-asteen koulutus 94 24 30
       
Pääkaupunkiseutu 88 24 31
Suuret kaupungit 82 21 29
Muut kaupunkimaiset kunnat 81 20 27
Taajaan as/maaseutum. kunnat 72 20 29
       
Miehet 81 22 32
Naiset 79 20 26
       
Kaikki 16-89v 80 21 29
Kaikki 16-74v 86 23 32

Lähde: Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö -tutkimus 2015, Tilastokeskus

Lisätietoja: Rauli Kohvakka 029 551 3448, Perttu Melkas 029 551 2511, tietoyhteiskunta.info@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Jari Tarkoma


Päivitetty 14.12.2015

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö [verkkojulkaisu].
ISSN=2341-8699. 13 2015, Liitetaulukko 18. Internetin käyttö pankkiasioiden hoitoon, omien tuotteiden ja palveluiden myyntiin tai käytettyjen tavaroiden ostamiseen 3 kuukauden aikana iän, toiminnan, koulutusasteen, asuinpaikan kaupunkimaisuuden ja sukupuolen mukaan 2015, %-osuus väestöstä . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 26.8.2019].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/sutivi/2015/13/sutivi_2015_13_2016-12-14_tau_010_fi.html