Liitetaulukko 28. Yhteisöpalveluiden käyttötarkoituksia 2016, %-osuus väestöstä

  Yhteisöpalveluiden käyttö liittyy
faniverkostoon tai fanisivustoon osallistumiseen verkossa syntyneisiin ilmiöihin, tempauksiin tai kannanottoihin ryhmiin joissa myydään, vaihdetaan tai jaetaan tuoteita tai palveluita osallistujien kesken yritysten brändien, tuotteiden tai palvelujen seuraamiseen
%-osuus väestöstä
16-24v 33 26 29 43
25-34v 26 27 42 44
35-44v 22 22 36 35
45-54v 10 15 21 24
55-64v 3 7 10 9
65-74v 2 3 4 4
75-89v 0 1 0 1
 
Opiskelija 28 26 31 39
Työllinen 16 18 26 29
Eläkeläinen 2 3 4 4
 
Perusasteen koulutus 12 11 14 17
Keskiasteen koulutus 16 16 24 26
Korkea-asteen koulutus 13 17 25 27
 
Pääkaupunkiseutu 17 20 25 28
Suuret kaupungit 17 16 21 26
Muut kaupunkimaiset kunnat 15 15 22 25
Taajaan as/maaseutum. kunnat 8 10 18 17
 
Miehet 15 13 17 21
Naiset 13 17 26 26
 
Kaikki 14 15 21 23

Lähde: Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö -tutkimus 2016, Tilastokeskus

Lisätietoja: Rauli Kohvakka 029 551 3448, Perttu Melkas 029 551 2511, tietoyhteiskunta.info@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Jari Tarkoma


Päivitetty 9.12.2016

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö [verkkojulkaisu].
ISSN=2341-8699. 2016, Liitetaulukko 28. Yhteisöpalveluiden käyttötarkoituksia 2016, %-osuus väestöstä . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 23.3.2019].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/sutivi/2016/sutivi_2016_2016-12-09_tau_028_fi.html