Liitetaulukko 31. Nettitelevisiopalvelujen, tilausvideopalvelujen ja videopalvelujen katsominen älytelevisiolla 2016, %-osuus väestöstä 1)

  Televisioyhtiöiden nettitelevisiopalvelut (esim. Yle Areena, MTV3 Katsomo, Nelonen Ruutu.fi) Tilausvideopalvelut (esim. Netflix, Viaplay) Internetin videopalvelut (esim. Youtube, Vimeo)
%-osuus väestöstä
16-24v 15 18 10
25-34v 19 19 14
35-44v 16 13 13
45-54v 16 12 8
55-64v 8 3 3
65-74v 4 2 1
75-89v 1 1 1
 
Opiskelija 14 13 8
Työllinen 17 14 11
Eläkeläinen 4 2 1
 
Perusasteen koulutus 7 8 4
Keskiasteen koulutus 12 10 8
Korkea-asteen koulutus 16 12 9
 
Pääkaupunkiseutu 15 14 9
Suuret kaupungit 14 11 8
Muut kaupunkimaiset kunnat 12 10 8
Taajaan asutut / maaseutumaiset kunnat 8 7 5
 
Miehet 15 12 10
Naiset 9 9 5
 
Kaikki 12 10 7
1) Viimeisen 3 kuukauden aikana

Lähde: Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö -tutkimus 2016, Tilastokeskus

Lisätietoja: Rauli Kohvakka 029 551 3448, Perttu Melkas 029 551 2511, tietoyhteiskunta.info@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Jari Tarkoma


Päivitetty 9.12.2016

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö [verkkojulkaisu].
ISSN=2341-8699. 2016, Liitetaulukko 31. Nettitelevisiopalvelujen, tilausvideopalvelujen ja videopalvelujen katsominen älytelevisiolla 2016, %-osuus väestöstä 1) . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 20.8.2019].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/sutivi/2016/sutivi_2016_2016-12-09_tau_031_fi.html