1.2.2000

Lisätietoja: Kauko Erkko (09) 1734 2920 tai 050 551 2349, Virpi Viertola (09) 1734 2235 kauko.erkko@tilastokeskus.fi
Tiedotusjohtaja: Jussi Melkas

Tilastokeskus esittelee uuden wap-palvelunsa TIETO 2000:ssa

Tilastokeskus esittelee TIETO 2000 -tapahtumassa 2. ja 3. helmikuuta uuden wap-palvelunsa. Englanninkielinen Economic Trends -palvelu sisältää tuoreimpia suhdanneindikaattoreja 24 maasta ja Euroopan unionista. Siitä voi esimerkiksi katsoa, mikä on bruttokansantuotteen muutos, inflaatio, työttömyysaste, teollisuustuotannon määrä tai väestönkasvu. Palvelu on maailman ensimmäinen suhdannetiedon wap-palvelu.

Economic Trends -palvelu toimii kaikissa WAP 1.1 -käyttöjärjestelmää tukevissa wap-selaimissa kuten Nokia 7110 -puhelimessa. Se sijaitsee Soneran Zed-palveluportissa.

Tiedon tulva, laatu ja hyöty -seminaari

Tilastokeskuksen järjestämässä TIETO 2000 -tapahtuman avausseminaarissa 2. helmikuuta käsitellään tiedon tulvaa, laatua ja hyötyä. Seminaarissa puhuvat Helsingin kauppakorkeakoulun tutkimusjohtaja Jussi T. Koski, Tilastokeskuksen pääjohtaja Timo Relander ja Soneran kehitysjohtaja Pirjo Ståhle. Seminaarin avaa ministeri Suvi-Anne Siimes.

Tilastokeskus järjestää tapahtumassa lukuisia tietoiskuja uusimmista tilastotuloksista ja -tuotteista. Tietoiskujen aiheita ovat uuden wap-palvelun lisäksi muun muassa presidentin vaali, tietoyhteiskunta ja aluetieto.

TIETO 2000 -tapahtuman monipuolinen näyttely, seminaarit ja tietoiskut tarjoavat tietoammattilaisille sekä yritysten ja julkisen alan päättäjille uusimmat ratkaisut tiedon hankintaan ja jalostukseen. TIETO 2000 on avoinna keskiviikkona 2.2. ja torstaina 3.2. kello 9 - 17 Wanhassa Satamassa Helsingin Katajanokalla. Sisään pääsee asiakaskutsukortilla tai 300 markan pääsylipulla ovelta.

Lisätietoja TIETO 2000 -tapahtuman ohjelmasta, tuoteryhmistä ja näytteilleasettajista osoitteessa http://www.wanhasatama.com/tieto2000/s-tapahtuma.html.