12.3.2002

Nimityksiä Tilastokeskuksessa

Tilastokeskuksen johtokunta on tehnyt seuraavat nimitykset määräajaksi 1.4.2002 - 31.3.2007:

Valtiotieteen kandidaatti Kari Molnar on nimitetty hinnat ja palkat -yksikön tilastojohtajaksi. Hän siirtyy tehtävään kehittämispäällikön paikalta yritysten suhdanteet -yksiköstä. Tilastotoimen kehittämispäällikkönä pääjohtajan sihteeristössä toiminut valtiotieteen kandidaatti Ari Tyrkkö on nimitetty taloudelliset olot -yksikön tilastojohtajaksi, kuitenkin vasta 1.10.2002 alkaen. Määräajaksi 1.4.-30.9.2002 taloudelliset olot -yksikön tilastojohtajaksi on nimitetty tehtävää tällä hetkellä hoitava valtiotieteen kandidaatti Markku Suur-Kujala.

Entisissä tehtävissään jatkavat taloustieteen maisteri Riitta Harala henkilötilastot-yksikön tilastojohtajana, valtiotieteen kandidaatti Ilkka Hyppönen yritysten suhdanteet -yksikön tilastojohtajana, valtiotieteen kandidaatti Kaija Hovi yritysten rakenteet -yksikön tilastojohtajana, yhteiskuntatieteiden lisensiaatti Jussi Melkas tietopalvelujohtajana, yhteiskuntatieteiden maisteri Hannele Orjala markkinointijohtajana, oikeustieteen kandidaatti Anna-Leena Reinikainen hallintojohtajana sekä filosofian lisensiaatti Markku Saijets tietotekniikkajohtajana.

Valtiotieteen kandidaatti Hilkka Vihavainen on nimitetty kansainvälisten asioiden johtajaksi ja tradenomi Sven Björkqvist tuotantojohtajaksi pääjohtajan sihteeristöön. Vihavainen toimii tällä hetkellä kansainvälisen konsultoinnin johtajana ja Björkqvist tietohallintopäällikkönä pääjohtajan sihteeristössä.

Lisätietoja: Maari Paasilinna (09) 1734 2235