15.4.2003

Lisätietoja: Anja Räisänen (09) 1734 2230, anja.raisanen@tilastokeskus.fi
Vastaava tilastojohtaja: Ilkka Hyppönen

Rakennusyritysten liikevaihto supistui marras-tammikuussa

Rakennusyritysten liikevaihto pieneni Tilastokeskuksen mukaan marras-tammikuussa yli 2 prosenttia verrattuna vastaavaan ajanjaksoon vuotta aiemmin. Talonrakennusyritysten liikevaihto supistui lähes 4 prosenttia. Maa- ja vesirakennusyritysten liikevaihto sen sijaan kasvoi vajaat 3 prosenttia edellisestä marras-tammikuusta.

Rakennusyritysten liikevaihdon muutos 2002 ja 2003, %

kuva

Liikevaihtokuvaajien perusvuosi on vaihtunut

Tilastokeskuksen Internet-sivuilla julkaistavien liikevaihtokuvaajien perusvuodeksi on vaihdettu vuosi 2000. Perusvuoden vaihtuessa indeksisarjojen taso muuttuu. Perusvuoden vaihdon yhteydessä sarjat on laskettu uudelleen vuoden 2000 alusta lähtien.

Indekseistä ei tehdä painojulkaisua. Liikevaihtoindeksien laskenta perustuu verohallinnon arvonlisäverotietoihin, joita täydennetään Tilastokeskuksen aineistolla.

Indeksisarjat (alkuperäiset, kausitasoitetut, trendit) löytyvät Internetistä osoitteesta tilastokeskus.fi/suhdanteet/bt sekä Tilastokeskuksen StatFin-palvelusta statfin.stat.fi.

Lähde: Liiketoiminnan kuukausikuvaajat 2003, tammikuu. Tilastokeskus