Liitetaulukko 2. Sosiaalisen median käyttötarkoitukset vuonna 2019 1)

Toimiala Yrityksen imagon kehittäminen tai tuotteiden markkinointi Asiakkaiden mielipiteiden, arviointien tai kysymysten vastaanotto tai niihin vastaaminen Osallistaa asiakkaat tuotteiden tai palveluiden kehittämiseen tai innovointiin Yhteistyö liikekumppaneiden tai muiden organisaatioiden kanssa Rekrytointi Näkemyksien, mielipiteiden tai tiedon jakaminen yrityksen sisällä
Teollisuus 86 47 25 43 60 34
Rakentaminen 79 39 7 37 52 39
Tukkukauppa 95 66 33 52 65 42
Vähittäiskauppa 99 75 41 42 56 44
Kuljetus ja varastointi 82 58 22 45 62 34
Majoitus- ja ravitsemistoiminta 96 86 53 52 69 56
Informaatio ja viestintä 96 68 52 67 88 65
Ammatillinen, tieteellinen ja tekninen toiminta 91 50 28 45 83 56
Hallinto- ja tukipalvelut 92 57 32 51 73 41
Henkilöstön määrä
10-19 91 57 27 44 58 40
20-49 88 56 31 48 68 42
50-99 90 62 35 51 77 52
100+ 92 70 43 55 86 61
Kaikki yritykset 90 58 31 47 66 44
1) Osuus yrityksistä, jotka käyttivät sosiaalista mediaa vuonna 2019

Lähde: Tietotekniikan käyttö yrityksissä 2019, Tilastokeskus

Lisätietoja: Aarno Airaksinen 029 551 3206, yritys.ict@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Mari Ylä-Jarkko


Päivitetty 3.12.2019

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Tietotekniikan käyttö yrityksissä [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-2957. 2019, Liitetaulukko 2. Sosiaalisen median käyttötarkoitukset vuonna 2019 1) . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 27.2.2021].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/icte/2019/icte_2019_2019-12-03_tau_002_fi.html