Tiedote 8.12.2009

Kansainvälistä tilastotietoa kootusti

Tilastokeskuksen uudesta kansainvälisen tilastotiedon portaalista löytyy yhdestä osoitteesta tilastotietoa kaikista maailman maista.

Maksuttomaan portaaliin tilastokeskus.fi/kv-tilastotietoa on koottu tärkeimpien ja luotettavimpien kansainvälisten järjestöjen ja yhteisöjen tilastotietoja. Portaali on pääosin suomenkielinen.

Portaali sisältää lähes 900 EU:n tilastoviraston Eurostatin tuottamaa taulukkoa sekä kansainvälisten tiedontuottajien kuten OECD:n, IMF:n, Maailmanpankin ja YK:n keskeisiä tietoja. Tilastotietoja voi hakea tietokannasta aihealueen tai maan mukaan.

Portaalin Suomi vertailussa -palvelusta löytyvät Euroopan unionin jäsenmaiden keskeisimmät tunnusluvut PowerPoint-kuvioina. Suomi vertailussa -palvelu on aiemmin ollut maksullinen palvelu, joka nyt tarjotaan kaikille käyttäjille veloituksetta. Lisäksi portaaliin on koottu kansainvälisiä tietolähteitä.

Kansainvälisen tilastotiedon portaali liittyy Tilastokeskuksen maksuttoman palvelutarjonnan laajentamiseen.

Lisätietoja: Kim Huuhko, (09) 1734 2354

Kansainvälistä tilastotietoa -portaali