Taulukko 24. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys yritysmuodon mukaan 2004–2006, osuus yrityksistä

  Yritysten
lukumäärä
Organisaatio-
innovaatioita
Markkinointi-
innovaatioita
Markkinointi-
tai
organisaatio-
innovaatioita
Innovaatio-
toimintaa,
laaja
määritelmä
Kaikkia
osatekijöitä
2)
% % % % %
Yhteensä 8221 33,8 27,6 41,9 57,0 9,8
 
Teollisuus yhteensä 1) 4224 32,1 27,4 41,3 59,9 10,0
Itsenäinen yritys 2624 27,3 25,6 37,7 55,4 6,9
Osa suomalaista konsernia 1179 38,3 29,5 44,8 65,0 14,7
Osa ulkomaista konsernia 421 44,1 33,2 53,8 73,5 16,7
 
Palvelut yhteensä 3996 35,6 27,7 42,6 53,9 9,5
Itsenäinen yritys 2263 29,8 21,6 36,5 48,0 5,1
Osa suomalaista konsernia 931 43,2 33,7 48,7 59,3 16,8
Osa ulkomaista konsernia 803 43,3 37,8 52,7 64,4 13,3
1) Sisältää myös kaivostoiminnan sekä sähkö-, kaasu- ja vesihuollon.
2) Yrityksellä sekä tuote- että prosessi-innovaatioita ja näihin liittyneitä hankkeita sekä markkinointi- ja organisaatioinnovaatioita.

Lähde: Innovaatiotoiminta 2006, Tilastokeskus

Lisätietoja: Mervi Niemi (09) 1734 3263, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Leena Storgårds


Päivitetty 12.12.2008

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Innovaatiotoiminta [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-4380. 2006, Taulukko 24. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys yritysmuodon mukaan 2004–2006, osuus yrityksistä . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 19.3.2019].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/inn/2006/inn_2006_2008-12-12_tau_024_fi.html