Taulukko 36. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys yritysmuodon mukaan 2006–2008, osuus yrityksistä

Toimiala Yritysmuoto Organisaatio-
innovaatioita
Markkinointi-
innovaatioita
Markkinointi-
tai organisaatio-
innovaatioita
Tuote-,
prosessi- tai
markkinointi-
tai
organisaatio-
innovaatioita
Innovaatio-
toimintaa,
laaja
määritelmä
Kaikkia
osatekijöitä
% % % % % %
Kaikki toimialat Itsenäinen yritys 18,1 19,4 27,2 44,4 46,5 5,3
Osa suomalaista konsernia 33,3 22,8 40,2 55,9 59,1 8,8
Osa ulkomaista konsernia 40,0 30,3 47,0 63,5 66,4 10,5
Teollisuus Itsenäinen yritys 15,8 19,5 25,7 48,1 50,5 5,1
Osa suomalaista konsernia 31,7 24,5 39,5 59,3 62,4 11,0
Osa ulkomaista konsernia 43,0 29,5 49,7 71,7 75,9 15,7
Palvelut Itsenäinen yritys 20,6 19,3 29,0 40,2 42,0 5,4
Osa suomalaista konsernia 35,0 21,1 41,0 52,4 55,7 6,6
Osa ulkomaista konsernia 38,4 30,8 45,6 59,0 61,2 7,7

Lähde: Innovaatiotoiminta 2008, Tilastokeskus

Lisätietoja: Mervi Niemi (09) 1734 3263, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Leena Storgårds


Päivitetty 10.6.2010

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Innovaatiotoiminta [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-4380. 2008, Taulukko 36. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys yritysmuodon mukaan 2006–2008, osuus yrityksistä . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 22.3.2019].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/inn/2008/inn_2008_2010-06-10_tau_038_fi.html