Liitetaulukko 37. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys yritysmuodon mukaan 2008–2010, osuus yrityksistä

Toimiala Yritysmuoto Yritysten
lukumäärä
Organisaatio-
innovaatioita
Markkinointi-
innovaatioita
Markkinointi-
tai
organisaatio-
innovaatioita
Tuote-,
prosessi-,
markkinointi- tai
organisaatio-
innovaatioita
Innovaatio-
toimintaa,
laaja määritelmä
Kaikkia
osatekijöitä
% % % % % %
Kaikki
toimialat
Itsenäinen yritys 4711 24,3 22,7 33,2 48,4 50,5 6,0
Osa suomalaista konsernia 2173 39,7 34,5 48,6 57,4 60,5 11,4
Osa ulkomaista konsernia 1197 45,0 33,2 53,5 67,5 71,2 10,4
Teollisuus Itsenäinen yritys 2452 22,1 22,3 31,2 50,1 52,2 6,4
Osa suomalaista konsernia 1049 46,1 35,6 54,0 65,2 69,6 14,5
Osa ulkomaista konsernia 392 45,4 30,7 56,2 70,3 75,3 11,0
Palvelut Itsenäinen yritys 2259 26,7 23,2 35,5 46,6 48,6 5,5
Osa suomalaista konsernia 1124 33,7 33,5 43,6 50,1 52,1 8,5
Osa ulkomaista konsernia 805 44,8 34,4 52,2 66,1 69,1 10,1

Lähde: Innovaatiotoiminta 2010, Tilastokeskus

Lisätietoja: Mervi Niemi 09 1734 3263, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Leena Storgårds


Päivitetty 7.6.2012

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Innovaatiotoiminta [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-4380. 2010, Liitetaulukko 37. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys yritysmuodon mukaan 2008–2010, osuus yrityksistä . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 22.3.2019].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/inn/2010/inn_2010_2012-06-07_tau_037_fi.html