Taulukko 41. Markkinointi-innovaatioiden yleisyys henkilöstön suuruusluokan mukaan 2006–2008, osuus yrityksistä

Toimiala Henkilöstön suuruusluokka Markkinointi-
innovaatioita
Muutokset muotoilussa (design) tai pakkauksissa Uudet menettelyt myynnin-
edistämisessä
Uudet menetelmät tuotesijoittelussa ja myyntikanavissa Uudet menetelmät hinnoittelussa
% % % % %
Kaikki toimialat 10–49 19,2 7,3 12,5 5,0 9,7
50–249 26,3 10,8 14,7 8,3 11,9
250– 42,5 19,7 25,8 17,2 22,4
Kaikki yritykset 21,7 8,6 13,6 6,2 10,7
Teollisuus 10–49 17,9 7,8 10,9 2,9 6,8
50–249 27,7 13,4 15,3 7,8 9,3
250– 47,8 28,7 31,6 20,6 23,4
Kaikki yritykset 21,7 10,2 13,0 4,9 8,3
Palvelut 10–49 20,5 6,9 14,0 7,0 12,4
50–249 24,3 7,1 13,8 9,0 15,6
250– 35,2 7,6 18,0 12,4 21,1
Kaikki yritykset 21,7 6,9 14,2 7,5 13,2

Lähde: Innovaatiotoiminta 2008, Tilastokeskus

Lisätietoja: Mervi Niemi (09) 1734 3263, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Leena Storgårds


Päivitetty 10.6.2010

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Innovaatiotoiminta [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-4380. 2008, Taulukko 41. Markkinointi-innovaatioiden yleisyys henkilöstön suuruusluokan mukaan 2006–2008, osuus yrityksistä . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 26.3.2019].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/inn/2008/inn_2008_2010-06-10_tau_043_fi.html