Taulukko 43. Markkinointi-innovaatioiden tavoitteet 2006–2008, tavoitteiden merkitys, osuus markkinointi-innovaatioita käyttöön ottaneista

  Suuri Kohtalainen Vähäinen Ei merkitystä
% % % %
Kaikki toimialat Markkinaosuuden kasvaminen tai säilyminen 66,3 26,5 5,1 2,0
Uusien asiakasryhmien tavoittaminen 52,7 33,9 11,2 2,3
Uusien maantieteellisten markkinoiden tavoittaminen 23,4 29,0 32,0 15,6
Teollisuus Markkinaosuuden kasvaminen tai säilyminen 62,7 31,5 4,1 1,7
Uusien asiakasryhmien tavoittaminen 51,2 37,1 10,5 1,3
Uusien maantieteellisten markkinoiden tavoittaminen 24,5 35,3 31,3 8,9
Palvelut Markkinaosuuden kasvaminen tai säilyminen 69,9 21,6 6,2 2,4
Uusien asiakasryhmien tavoittaminen 54,2 30,7 11,9 3,2
Uusien maantieteellisten markkinoiden tavoittaminen 22,3 22,7 32,8 22,3

Lähde: Innovaatiotoiminta 2008, Tilastokeskus

Lisätietoja: Mervi Niemi (09) 1734 3263, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Leena Storgårds


Päivitetty 10.6.2010

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Innovaatiotoiminta [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-4380. 2008, Taulukko 43. Markkinointi-innovaatioiden tavoitteet 2006–2008, tavoitteiden merkitys, osuus markkinointi-innovaatioita käyttöön ottaneista . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 25.5.2019].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/inn/2008/inn_2008_2010-06-10_tau_045_fi.html