Taulukko 44. Markkinointi-innovaatioiden tavoitteet merkitykseltään suureksi tai kohtalaiseksi arvioineet henkilöstön suuruusluokan mukaan 2006–2008, osuus markkinointi-innovaatioita käyttöön ottaneista

Toimiala Henkilöstön suuruusluokka Markkinaosuuden kasvaminen tai säilyminen Uusien asiakasryhmien tavoittaminen Uusien maantieteellisten markkinoiden tavoittaminen
Suuri Kohtalainen Suuri Kohtalainen Suuri Kohtalainen
% % % % % %
Kaikki toimialat 10–49 65,9 26,9 53,1 33,2 23,2 27,9
50–249 66,8 25,6 52,0 34,5 26,0 27,3
250– 67,8 26,4 51,3 37,6 18,2 40,6
Kaikki yritykset 66,3 26,5 52,7 33,9 23,4 29,0
Teollisuus 10–49 59,7 35,2 51,6 37,4 23,8 36,8
50–249 66,4 25,7 52,4 33,8 27,4 30,2
250– 69,3 26,7 46,5 42,4 21,0 39,5
Kaikki yritykset 62,7 31,5 51,2 37,1 24,5 35,3
Palvelut 10–49 70,8 20,3 54,3 29,8 22,8 20,9
50–249 67,5 25,4 51,3 35,7 23,7 22,8
250– 65,0 25,9 60,3 28,8 13,0 42,8
Kaikki yritykset 69,9 21,6 54,2 30,7 22,3 22,7

Lähde: Innovaatiotoiminta 2008, Tilastokeskus

Lisätietoja: Mervi Niemi (09) 1734 3263, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Leena Storgårds


Päivitetty 10.6.2010

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Innovaatiotoiminta [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-4380. 2008, Taulukko 44. Markkinointi-innovaatioiden tavoitteet merkitykseltään suureksi tai kohtalaiseksi arvioineet henkilöstön suuruusluokan mukaan 2006–2008, osuus markkinointi-innovaatioita käyttöön ottaneista . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 20.3.2019].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/inn/2008/inn_2008_2010-06-10_tau_046_fi.html