Ammattiluokitus 2010
42
Asiakaspalvelutyöntekijät
Asiakaspalvelutyöntekijät ovat tekemisissä asiakkaiden kanssa rahankäsittelyyn liittyvien tehtävien, matkanjärjestelyiden, tietopyyntöjen, tapaamisjärjestelyjen, puhelinvaihteen hoitamisen ja haastattelujen tai palveluhakemusten täydentämisen yhteydessä. Suoriutuminen useimmissa tämän 2-numerotason ammateissa edellyttää ISCOn taitotason kaksi valmiuksia.
Tehtäviin kuuluu yleensä: rahankäsittelyä pankeissa, postitoimistoissa, veikkaus- ja uhkapeliyrityksissä tai ostettujen tai pantattujen tavaroiden ja palvelusten maksamisen yhteydessä; matkajärjestelyjen hoitamista; asiakkaiden pyytämien tietojen toimittamista ja tapaamisten järjestämistä; puhelinvaihteen hoitamista; vieraiden vastaanottamista; tutkimukseen osallistuneiden haastattelemista; palveluun hakijoiden haastattelemista.
[1]
Sisältää
- 421 Rahaliikenteen asiakaspalvelutyöntekijät
- 422 Muut asiakaspalvelutyöntekijät [1]
...