Ammattiluokitus 2010
4416
Henkilöstöhallinnon avustavat toimistotyöntekijät
Ylläpitävät ja päivittävät henkilöstötietoja kuten tietoja siirroista ja ylennyksistä, suoritusarvioinneista, työntekijöiden lomista, palkoista, pätevyyksistä ja koulutuksista.
Tehtäviä:
- työhistoriaa, palkkoja, suoritusarviointeja, pätevyyksiä, koulutuksia ja loma-asioita koskevien tietojen päivittäminen
- työnantajan palvelukseen uusina työntekijöinä tulleiden henkilöiden tietojen rekisteröinti ja niiden riittävyyden tarkistaminen
- työsuhteeseen liittyviä oikeuksia ja olosuhteita koskevien tiedustelujen vastaanottaminen ja niihin vastaaminen
- työhakemusten, työpaikkailmoitusten ja näyttökoeilmoitusten lähettäminen
- kirjaus- ja rekisteröintijärjestelmien ylläpitäminen ja päivittäminen; henkilöstötoimintoihin liittyvien raporttien ja asiakirjojen kokoaminen ja valmisteleminen
- henkilöstötietojen ja -asiakirjojen arkistointi ja nouto pyydettäessä
Esimerkkejä:
- henkilöstöassistentti
- henkilöstösihteeri
[1]
Tähän ei kuulu
- palkanlaskija (4313) [1]
Hakusana
- assistentti (henkilöstö)
- henkilöasiainhoitaja (yritys)
- henkilöstosihteeri
- henkilöstö- ja palkkasihteeri
- henkilöstöasiainhoitaja (yritys)
- henkilöstöassistentti
- henkilöstösihteeri
- hr assistant
- työsuhdesihteeri (yritys)
- yleiskonttoristi (henkilöstöhallinto)
- hr-assistentti
...