Ammattiluokitus 2010

5244 Puhelin- ja asiakaspalvelukeskusten myyjät

Ottavat yhteyttä nykyisiin ja potentiaalisiin asiakkaisiin puhelimitse tai muiden sähköisten viestintävälineiden avulla tavaroiden ja palvelujen myynninedistämiseksi tai myyntivierailujen järjestämiseksi. Saattavat työskennellä yhteyskeskuksessa, hajautettuina eri toimipaikkoihin tai omissa kodeissaan.

Tehtäviä:
- tavaroiden ja palveluiden myynnin edistäminen puhelimitse tai sähköpostitse annetun käsikirjoituksen mukaisesti ja hyödyntäen valmiita yhteystietoluetteloja
- asiakaskunnan kiinnostuksen herättäminen tavaroita ja palveluja kohtaan tavoitteena onnistunut myyntitapahtuma tai ajanvarauksen tekeminen myyntiedustajien tapaamista varten
- asiakkaille lähetettävien tavaroiden, tietopakettien ja esitteiden lähettäminen tai lähetysten organisointi
- myyntiedustajien asiakastapaamisten järjestäminen
- jälkitoimenpiteiden kirjaaminen ja asiakastiedoissa tapahtuneiden muutosten päivittäminen markkinointitietokantoihin
- kilpailijoiden toiminnan ja erilaisissa kontakteissa esiin tulleiden tietojen raportointi johdolle
- soitettujen ja tuloksellisten puhelujen tilastointi
- raporttien laatiminen puhelinmyyntitoiminnasta ja sen tuloksista

Esimerkkejä:
- myyjä (puhelin- ja asiakaspalvelukeskus)
- verkkokaupan myyjä
- telemarkkinoija
- puhelinmyyjä
[1]

Tähän ei kuulu

- puhelinpalveluneuvoja (4222)
- suoramyyjä (5243) [1]

Hakusana

  • energiamyyjä
  • lehtitilausmyyjä
  • myyjä (puhelin- ja asiakaspalvelukeskus)
  • myyjä (verkkokauppa)
  • myyntineuvottelija (puhelin)
  • myyntineuvottelija (telemarkkinointi)
  • puhelinmarkkinoija
  • puhelinmyyjä
  • puhelinneuvottelija (myynti)
  • sähkönmyyjä
  • telemarkkinoija
  • varainkerääjä (puhelin)
  • verkkokaupan myyjä

...