Liitetaulukko 2. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys yritysmuodon mukaan 2012–2014, osuus yrityksistä

Toimiala Yritysmuoto Yritysten
lukumäärä
Organisaatio-
innovaatioita
Markkinointi-
innovaatioita
Markkinointi-
tai
organisaatio-
innovaatioita
Tuote-,
prosessi-,
markkinointi-
tai organisaatio-
innovaatioita
Innovaatio-
toimintaa,
laaja
määritelmä
Kaikkia
osa-
tekijöitä
% % % % % %
Kaikki toimialat Itsenäinen yritys 4812 26,0 23,3 35,3 51,4 53,3 6,3
Osa suomalaista konsernia 2541 35,9 29,1 43,2 55,4 56,6 12,5
Osa ulkomaista konsernia 1222 31,5 29,9 40,9 59,5 60,7 8,7
Teollisuus Itsenäinen yritys 2175 27,1 22,9 36,3 53,6 55,6 7,4
Osa suomalaista konsernia 1202 35,2 30,5 44,8 57,2 58,4 14,1
Osa ulkomaista konsernia 444 39,0 29,2 46,8 70,1 72,1 8,1
Palvelut Itsenäinen yritys 2638 25,1 23,5 34,4 49,6 51,3 5,4
Osa suomalaista konsernia 1340 36,4 27,8 41,7 53,8 54,9 11,0
Osa ulkomaista konsernia 779 27,2 30,3 37,5 53,4 54,1 9,0

Lähde: Innovaatiotoiminta 2014, Tilastokeskus

Lisätietoja: Mervi Niemi 029 551 3263, Heidi Pirkola 029 551 3246, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Mari Ylä-Jarkko


Päivitetty 2.6.2016

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Innovaatiotoiminta [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-4380. 2014, Liitetaulukko 2. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys yritysmuodon mukaan 2012–2014, osuus yrityksistä . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 21.10.2019].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/inn/2014/inn_2014_2016-06-02_tau_002_fi.html