1.11.2000

Lisätietoja: Johanna Ipatti (09) 1734 2704, johanna.ipatti@tilastokeskus.fi
Vastaava tilastojohtaja: Ilkka Hyppönen

Rakennusyritysten liikevaihto kasvoi 13 prosenttia touko-heinäkuussa

Rakennusyritysten liikevaihto oli Tilastokeskuksen mukaan heinäkuussa päättyneellä kolmen kuukauden ajanjaksolla 13 prosenttia suurempi kuin viime vuoden vastaavana ajanjaksona. Kasvu nopeutui edellisvuotisesta selvästi. Talonrakennusyritysten liikevaihto kasvoi touko-heinäkuussa 16 prosenttia ja maa- ja vesirakennusalan yritysten liikevaihto kolme prosenttia vuotta aiempaan verrattuna.

Rakennusyritysten maksama palkkasumma oli touko-heinäkuussa 13 prosenttia suurempi kuin vuotta aiemmin. Talonrakennusalan palkkasumma kasvoi nopeammin kuin maa- ja vesirakennusalan.

Liikevaihto- ja palkkasummaindeksien laskenta perustuu verottajan arvonlisävero- ja työnantajasuoritustietoihin, joita täydennetään Tilastokeskuksen aineistolla. Laskennassa ovat mukana ne yritykset, joista on olemassa vertailukelpoiset tiedot kyseiseltä kuukaudelta ja edellisen vuoden vastaavalta kuukaudelta.

Indekseistä ei tehdä painojulkaisua. Indeksisarjat (alkuperäinen, kausitasoitettu, trendi) löytyvät Internetistä osoitteesta http://www.tilastokeskus.fi/tk/ys/suhdanteet.html.

Lähde: Liiketoiminnan kuukausikuvaajat 2000, heinäkuu. Tilastokeskus